“Naša muzika nastaje u momentu i opisuje momenat u kojem živimo. Moment je muzika stvorena osjećajem ljudi koji je sviraju u našem vremenu i našem prostoru… bez ograničenja”
Moment Lukavac
Za mene, muzika je nešto sasvim drugačije od svega što je do sada upisano, razvrstano i objašnjeno. Kod mene sva pravila padaju u vodu, i ja želim da muzika vodi muzičare dok je sviraju, ili dok proizvode bilo kakve zvukove. Sviranje je obično “na prvu” bez dogovaranja ili planiranja. To ponekad zvuči loše za nestrpljive slušaoce, ali kada se desi taj moment, da se sve uklope muzika i osjećaji, onda se energija muzike i čuje i osjeti… U ovom projektu, muzičari ne bi trebali upravljati muzikom, nego se prepustiti osjećajima da stvaraju muziku u momentu. Iznenadit će vas širina nepoznatog i neistraženog
Fikret Osmanović, pokretač
Postoji li vrijeme? Ili je to indikator našeg postepenog propadanja. Ili je to tek mjera poput mjere težine i dužine ali koja se ite kako tiče nas koji smo tu samo u Momentu. Imamo svoje lične percepcije i iskustva na toj vremenskoj skali. Ali imamo i kolektivna sjećanja i osjećaj postojanja kroz milenije…
Rijad Hanić
Projekat “Moment” je otvoren za sve muzičare koji iskreno žele da probaju drugačiji, otvoreniji pristup muzici i da ostave svoj trag u ovom našem zajedničkom vremenu u kojem postojimo i u kojem živimo. Javite se na moment@arta.ba
Okvirne smjernice stvaranja Jam muzike
- Play Only what you hear.
- If you don’t hear anything, don’t play anything.
- Don’t let your fingers and limbs just wander–place them intentionally.
- Don’t improvise on endlessly–play something with intention, develop it or not, but then end off, take a break.
- Leave space–create space–intentionally create places where you don’t play.
- Make your sound blend. Listen to your sound and adjust it to the rest of the band and the room.
- If you play more than one instrument at a time–like a drum kit or multiple keyboards–make sure that they are balanced with one another.
- Don’t make any of your music mechanically or just through patterns of habit. Create each sound, phrase, and piece with choice–deliberately.
- Guide your choice of what to play by what you like–not by what someone else will think.
- Use contrast and balance the elements: high/low, fast/slow, loud/soft, tense/relaxed, dense/sparse.
- Play to make the other musicians sound good. Play things that will make the overall music sound good.
- Play with a relaxed body. Always release whatever tension you create.
- Create space–begin, develop, and end phrases with intention.
- Never beat or pound your instrument–play it easily and gracefully.
- Create space–then place something in it.
- Use mimicry sparsely–mostly create phrases that contrast with and develop the phrases of the other players.